Złap ciuch na wiosnę - Swap Party
SWAP PARTY, to rodzaj wymiany, w ramach której uczestnicy wymieniają swoje cenne, ale już nieużywane ubrania na ubrania, których będą używać. Zamiany ubrań są uważane nie tylko za dobry sposób na uzupełnienie garderoby, ale także za akt ekologii. Tego typu inicjatywy łącza ludzi wokół wspólnej troski o środowisko i promują twórcze podejście do mody. Spotkanie potrwa od godziny 12:00 do 14:00.
W spotkaniu weźmie udział również znana kostiumografka i scenografka teatralna Zofia de Inez
Zofia de Inez - scenografka teatralna, operowa, baletowa, filmowa i telewizyjna, znana również ze swych prac w Danii, Hiszpanii, Niemczech, USA, Wielkiej Brytanii i wielu innych krajach, do których docierały z jej przedstawieniami polskie teatry. Ukończyła Wydział Architektury Politechniki i Studium Scenografii w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Debiutowała scenografią do sztuki Tadeusza Różewicza Białe małżeństwo na scenie Teatru Współczesnego we Wrocławiu, a następnie powtórzyła tę pracę w jednym z amerykańskich teatrów. Odtąd stała się u nas jednym z najbardziej wziętych scenografów teatralnych, zapraszana przez najwybitniejszych polskich reżyserów i najbardziej znane teatry.
Ma w dorobku ponad sto różnych realizacji w kraju i za granicą. W 2001 r. przygotowała w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej dekoracje (wraz ze Sławomirem Lewczukiem) i kostiumy do Strasznego dworu Moniuszki w reżyserii Mikołaja Grabowskiego, w 2007 r. scenografię spektaklu W krainie czarodziejskiego fletu Mozarta, a w 2008 r. kostiumy do spektaklu Magiczny Doremik Ptaszyńskiej. Pracowała m.in. z takimi reżyserami, jak: Henryk Baranowski, Kazimierz Braun, Adam Hanuszkiewicz, Jerzy Jarocki, Maciej Prus, Marek Weiss-Grzesiński i Krzysztof Zaleski, projektując scenografię do bardzo różnorodnego repertuaru: od Szekspira aż po Geneta i Różewicza.
Przez wiele lat współpracowała z twórcą polskiego teatru pantomimy Henrykiem Tomaszewskim, z którym zrealizowała we Wrocławiu Rycerzy króla Artura, Syna marnotrawnego i Sen nocy letniej. Pracowała z nim również w Bonn, gdzie wystawili wspólnie Orfeusza i Eurydykę Christopha Glücka. Tworzyła dla większości scen operowych w Polsce oraz dla Polskiego Teatru Tańca Ewy Wycichowskiej. Dla Opery Narodowej zaprojektowała scenografię do Fausta Gounoda, Rossinian, Bolera i Carmin burana w choreografii Antala Fodora oraz do Rigoletta Verdiego. Z zespołem Teatru Ekspresji w Gdyni, we współpracy z Wojciechem Misiurą, stworzyła parę lat temu na wskroś oryginalne widowisko autorskie, eksponujące jej niezwykłą fantazję w kreowaniu kostiumem postaci scenicznych. Jej indywidualne wystawy projektów scenograficznych prezentowane były m.in. w Paryżu i Darmstadcie. Uczestniczyła też w kilku wystawach międzynarodowych w kraju i za granicą.
ZAPRASZAMY SERDECZNIE
sala widowiskowa / wstęp wolny za wejściowkami
Proszę czekać